Veelgestelde vragen

Waarom organiseert de Hartstichting een loterij?

De Hartstichting Loterij is een nieuwe manier om het werk van de Hartstichting te steunen. Met een lot van € 7,50 maak jij kans op hartgezonde prijzen en je steunt onderzoek naar een gezond hart voor iedereen. Zo laten we samen heel veel harten winnen! Jij koopt toch ook loten?

Hoeveel kost een lot?

• Een lot kost maar € 7,50.
  • Je moet ouder zijn dan 18 om een lot te kopen en kunt maximaal 200 loten kopen per keer.
  • Heb je een lot gekocht vóór 28 september 23.59 uur? Dan speel je met dit lot mee voor 2 trekkingen: op 29 september en 29 december.
  • Voor de tweede trekking van 29 december kun je nog steeds loten kopen! Die mooie reis naar Lapland is er nog niet uit! Loten kopen kan t/m 28 december 23.59 uur.
  • Tip: Je kunt zelf of met een team loten verkopen aan je familie of vrienden en maak kans op een Fitbit!

Wat voor prijzen kan ik winnen?

De prijzen die je kunt winnen zijn met zorg geselecteerd en worden gesponsord door bedrijven die de Hartstichting een warm hart toedragen. Het zijn prijzen waarmee je jezelf eens goed in de watten kunt leggen, om van te genieten of om actief bezig te kunnen zijn. Op die manier dragen de prijzen bij aan een gezonde leefstijl en een gezond hart. https://hartstichtingloterij.nl/prijzenpakket

Worden alle prijzen gesponsord?

Ja, alle prijzen zijn voor 100% gesponsord. Zo kunnen we zoveel mogelijk geld uit de opbrengst van de loterij besteden aan onderzoek.

Mag ik een lot cadeau doen aan iemand anders?

Helaas, de loten zijn niet overdraagbaar. Je kunt je gewonnen prijs achteraf natuurlijk wel cadeau doen.

Kan iedereen een lot kopen in de Hartstichting Loterij?

Ja, met uitzondering van minderjarigen en medewerkers van de Hartstichting. Medewerkers zijn uitgesloten van deelname om elke schijn van belangenverstrengeling te voorkomen.

Waar gaat de opbrengst van de Hartstichting Loterij naar toe?

De opbrengst draagt bij aan onze droom: een gezond hart voor iedereen. We werken aan oplossingen om harten gezond te houden, Nederland hartveiliger te maken en hartproblemen eerder op te sporen en beter te behandelen. Zo voorkomen we samen dat mensen hartpatiënt worden of onnodig (over)lijden aan een hartziekte. Speel daarom eenmalig mee met de Hartstichting Loterij en laat harten winnen. Koop nu je loten.

Hoe kan ik loten verkopen aan familie en vrienden?

• Super als je loten wil verkopen! Je kunt individueel of als team loten verkopen voor de Hartstichting Loterij aan familie, vrienden en collega’s. Levert jouw team een topprestatie en verkopen jullie de meeste loten? Dan is die stijlvolle Fitbit Versa 3 t.w.v. € 229,- voor jou! Zo houd je voortaan al je sportieve prestaties eenvoudig bij! Ja, ik wil loten verkopen.
  • Hoe het werkt: Je vormt een team en kiest een captain. De teamcaptain krijgt een link om een teampagina aan te maken die je met familie en vrienden kunt delen. Op deze pagina zie je alle verkochte loten van je team. Ga snel aan de slag via de teampagina en zorg dat je die Fitbit binnensleept!

Waar vind ik mijn lotnummer?

Het lotnummer is een unieke combinatie van het woord HART + 4 cijfers. Het lotnummer ontvang je direct nadat de betaling is geslaagd per e-mail.

Ik heb geen e-mail ontvangen met mijn lotnummer, hoe kan dat?

Kijk even in de spam (ongewenste mail). Indien je de e-mail ook na 30 minuten nog niet hebt ontvangen neem dan even contact op met info@lotify.com. Dan helpen we je gelijk!

Wanneer zijn de trekkingen?

Met je loten speel je automatisch mee met de trekkingen vanaf de aankoop. Als je loten koopt voor 28 september 23.59 uur, speel je mee met 2 trekkingen. Deze zijn op 29 september en 29 december 2021. Een onafhankelijke notaris doet de trekking. De uitslag ontvang je binnen 2 dagen per e-mail. Of check hier de winnende lotnummers uit de trekking van 29 september.

Hoe weet ik of ik een prijs heb gewonnen?

Winnaars krijgen per e-mail (binnen 2 dagen na de trekking) persoonlijk bericht over hun gewonnen prijs. Je kunt ook hier checken of je hebt gewonnen.

Hoe groot is de kans om te winnen?

Heb je je lot gekocht vóór 28 september 23.59 uur? Dan speel je  met dit lot mee in 2 trekkingen. In deze trekkingen zijn in totaal meer dan 450 prijzen te winnen met een totale waarde van € 27.500,-.  Alle prijzen vallen gegarandeerd. De winkans hangt af van het aantal loten dat je hebt gekocht en het totaal aantal loten dat wordt verkocht. Daar is dus nog niets over te zeggen. Spannend he? Maar voor ons ben je sowieso al een winnaar door loten te kopen? Met jouw inleg steun je namelijk belangrijk onderzoek naar hart- en vaatziekten.

Kan ik mijn deelname aan de loterij annuleren?

Nee, dit kan niet. Je neemt deel aan een eenmalige loterij. Een lot dat je eenmaal hebt gekocht, kunnen we niet ongedaan maken. Het bedrag van de gekochte loten wordt eenmalig van je rekening afgeschreven. Je deelname stopt automatisch na de laatste trekking op 29 december. Je zit dus nergens aan vast.

Ik heb loten gekocht, en dan?

Na de aankoop van je lot(en) ontvang je je lotnummer(s) per e-mail. Je lotnummer is een unieke combinatie van het woord HART + 4 cijfers. Check je spambox als je geen mail hebt ontvangen. Ook daar geen mail? Stuur dan een mail aan Lotify: info@lotify.com

Bekend maken prijswinnaars en verzenden prijzen

• Je ontvangt binnen 2 dagen na de trekking een e-mail waarin je hoort of je gewonnen hebt.
  • Op hartstichtingloterij.com vind je na de trekking ook alle winnende lotnummers.
  • Heb je iets gewonnen? Dan ontvang je je prijs binnen 4 weken. Versturen verloopt via de leveranciers.
  • Je hebt tot een jaar na trekking recht om je prijs in ontvangst te nemen. Na dit jaar vervalt dit recht op een prijs.

Kan ik in 2022 mee blijven spelen met de loterij?

Daar hopen we wel op! Op dit moment weten we dat nog niet. In 2021 heeft de Hartstichting een vergunning ontvangen voor het organiseren van een eenmalige loterij met een looptijd van 6 maanden. In 2022 besluiten we of een meerjarige variant gaan opzetten. Houd hiervoor onze website in de gaten!

Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

We gaan vertrouwelijk om met persoonsgegevens. Lotify verwerkt, beheert en beveiligt persoonsgegevens met de grootste zorgvuldigheid. We voldoen aan de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en (inter)nationale wetgeving.

Je gegevens gebruiken we uitsluitend voor:

• de administratie en uitvoering van handelingen voor deelname aan de loterij
  • het behandelen van klachten of vragen
  • analyseren van gegevens over het gebruik van de website om zo onze dienstverlening te verbeteren

Na de trekking vind je op de website alleen de winnende lotnummers, geen persoonsgegevens. De verwerking van persoonsgegevens gebeurt op basis van een overeenkomst met de Nederlandse Hartstichting. Voor meer informatie kun je ook de privacyverklaring op de website van de Hartstichting lezen.

Moet ik kansspelbelasting betalen over mijn prijs?

Nee, de Hartstichting betaalt de kansspelbelasting. Deze belasting geldt voor prijzen met een verkoopwaarde van meer dan € 449,-.

Heeft de Hartstichting een vergunning?

Ja, de raad van bestuur van de Kansspelautoriteit heeft een vergunning verleend met kenmerk 14380 voor het organiseren van een eenmalige loterij in de periode 29 juni 2021 t/m 29 december 2021. We voldoen aan alle voorwaarden die de kansspelautoriteit aan de loterij verplicht.

Toch nog een vraag?

• Heb je een vraag over de Hartstichting Loterij? Stel die dan aan Lotify per e-mail: info@lotify.com. Lotify is onze partner voor de opzet en uitvoering van deze loterij.
  • Heb je een vraag over de Hartstichting of hart- en vaatziekten? Op de website van de Hartstichting vind je heel veel informatie.